Chicago-i kalandjaim

Chicago-i kalandjaim

2017. augusztus 02. - gonda_123

Elnézést kedves olvasók, :-) hogy már egy ideje nem volt bejegyzés. Sosem gondoltam,  hogy találok valamit amiben lekörözzük Amerikát, de úgy néz ki, hogy a wifi-helyzet nálunk sokkal jobb. Itt nagyon nehéz ingyenes wifi-t találni és még az "otthoni" wifi Francescánál is sokszor nem működik. 

Hétvégén nagyon sokfelé bolyongtam és egy jópofa dolog is történt, kaptam egy üzenetet egy gimnáziumi osztálytársamtól, hogy látta a képeimet a Facebook-on és ő is épp itt van Chicago-ban, nem találkozunk-e.  Na ezt szeretem a közösségi oldalakban. Húsz éve nem találkoztunk,  Torontóban él és itt össze tudunk futni! Kellemes estét töltöttünk együtt, vacsoráztunk, beszélgettünk. 

Utána még megnéztem a tüzijátékot a Navy Pier-nél. Ilyenkor nyáron hetente kétszer van. Nincs különösebben apropója, csak annyi, hogy nyár van és mindenki happy.

Itt úgy nézik a tüzijátékot az emberek,  hogy minden rakétánál ujjonganak, kivéve a nemzeti színűeknél,  mert akkor nemcsak ujjonganak, hanem tapsolnak is.

Nekem nagyon tetszik, ahogy az emberek kifejezik itt az érzelmeiket.  Hétfőn moziban voltunk,  Francesca kapott jegyeket egy film tesztvetítésére.  Egy baltimore-i gimnazista tánccsapatról szól, akik a táncverseny és az egyetemi felvételi között bolyonganak. Minden alkalommal, amikor valami jó történt a vásznon, pl. az egyik szereplőnek sikerült bejutni az egyetemre, a nézők tapsoltak és ujjongtak. Kérdeztem Francescától,  hogy ez "normális"-e, hogy itt így viselkednek az emberek a moziban. Azt mondta, hogy általában a feketék azok,  akik emocionálisabbak,  de ma voltam egy másik filmvetítésen is a kedvenc helyemen a szabadtéri színpadon a Millennium Parkban és ott is tapsoltak, meg éljeneztek a nézők, amikor pl. összejött a két főhős. :-)

Hát itt még tudnak örülni egymás sikerének. 

Ma hajókirándulásra szerettem volna menni, de sajnos eleredt az eső, úgyhogy beltéri programot csináltam, elmentem a könyvtárba. :-) Legalábbis az egyikbe. 

 dsc_0815.JPG

Itt biztonsági őrök vannak a könyvtárban és az ajtóra ki van írva, hogy tilos fegyvert bevinni. Vajon hányan mászkálnak itt fegyverrel az utcán? 

Voltam ma a Chicago Cultural Centerben is, itt egy nagyon érdekes kiállítást lehetett megnézni, meg magát az épületet, itt van ugyanis a világ legnagyobb Tiffany üveg kupolája. Elég impozáns.

dsc_0876.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr9112709694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása