Chicago-i kalandjaim

Chicago-i kalandjaim

Hiánypótlás 2

2017. augusztus 12. - gonda_123

A mai napra rengeteg dolgot zsúfoltam be. Mára volt utoljára bérletem, úgyhogy minden olyan hiányt, ami a gyalogos távnál messzebb van, ma kellett bepótolnom. Ennek az lett az eredménye,  hogy a fél napot buszon, vagy vonaton töltöttem. :-)

Reggel a Newberry Library-val kezdtem,  ahol az útikönyv szerint kiállítások is vannak, kéziratok,  térképek stb. Odaérve kiderült, hogy ezek éppen nem üzemelnek, magába a könyvtárba pedig csak beiratkozottak mehetnek be. Viszont azt mondta a biztonsági őr, hogy ha még holnap is itt leszek (mert hallja, hogy nem vagyok idevalósi,  olyan déli(!!!) az akcentusom) akkor holnap lesz ingyenes túra.

1887-ben nyitott meg a világ egyik legnagyobb magánkönyvtáraként, és maga az épület is nagyon szép, szóval ez érdekesnek ígérkezik, tervezem, hogy odamegyek holnap.

dsc_1182.JPG

Ezután elrobogtam,  hogy megnézzem az eredeti Playboy villát,  ahonnan elkezdte Hugh Hefner a "munkásságát". Csak kívülről lehet megnézni, most már magánlakások vannak benne, de nagyon impozáns épület és az egész környék ilyen előkelő, megért egy sétát.

dsc_1183.JPG

A következő napirendi pontom a Valentin-napi mészárlás helyszínének megtekintése volt, ami az amerikai gengsztervilág egyik leghíresebb leszámolása és természetesen Al Capone nevéhez kötődik. 1929. február 14-én hét embert mészároltak le itt a rivális bandából. Jelenleg egy nyugdíjasotthon parkolója van ezen a helyen. :-)

Ezután elmentem a Lincoln Parkba,  ahol épp megkezdődött az idei hot-dog fesztivál.  Ez végül nem volt annyira izgalmas, mint amilyennek hangzott,  inkább családi és gyerek programok voltak és néhány hot-dog árus.

Innen egyenesen a Union Station-höz mentem, ami egy nagyon látványos vasútállomás, egy csomó film jelenetei játszódtak itt és erről van is egy kis összeállítás a pályaudvaron. 

dsc_1196.JPG

További érdekesség,  hogy rengeteg Amish várakozott itt, eddig még csak a tévében láttam ilyen embereket.

Innen tovább sétáltam az Old St. Patrick templomhoz, ami állítólag a város legrégebbi középülete, túlélte a nagy tűzvészt - merthogy itt is volt egy ilyen 1871-ben. (A legenda szerint Mrs O'Leary tehene okozta a tüzet azzal, hogy felrúgott egy lámpást.  A belváros porig égett, 18.000 épület és 300 ember veszett oda, 100.000- en maradtak fedél nélkül. Viszont az újjáépítés adott lendületet az építészetnek és ennek nyomán alakult ki a mai belváros.)

 dsc_1202.JPG

Ha már Chicago,  akkor nem lehetett kihagyni a Union Centert,  ami a Chicago Bulls kosárlabda- és a Blackhawks hoki csapat otthona. Hihetetlen micsoda kultusza van itt ezeknek a sport-csapatoknak, végeláthatatlan sorokban és polcokon vannak a relikviák a shopban és pont akkor kezdtek valamilyen jegyeket árulni, amikor ott voltam, tíz perc alatt olyan hosszú sor alakult ki,  hogy nem láttam a végét.

dsc_1208.JPG

Útközben megint szembe találtam magam egy jópofa szoborral, Batcolumn a neve és nem denevért ábrázol,  hanem egy baseball ütőt.  :-)

dsc_1204.JPG

Nagyon jól néz ki, van vagy hat emelet magas. 

Otthon is ilyen sok jópofa köztéri műalkotás van? El fogom kezdeni felfedezni őket. 

Kicsit még shoppingoltam ma és vége is lett a napnak. Ja és ma BBQ csirkeszárnyat ebédeltem,  ami azért érdekes, mert nem szeretem a csirkeszárnyat, csak kíváncsi voltam, hogy az amcsik miért esznek folyton ilyet. Nagyon finom volt!  Valahogy kimanőverezték belőle a csontot és minden ehető volt rajta. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr7312741014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása