Chicago-i kalandjaim

Chicago-i kalandjaim

2017. augusztus 13. - gonda_123

Vészesen közeledik a vége ennek az utazásnak, ami miatt elég szomorú vagyok. Azt hiszem kibírnám itt még pár hétig! :-)

Tegnap este leellenőriztem a buszbérletem érvényességét (online, két kattintás. Itt valahogy minden olyan egyszerű és felhasználóbarát) és kiderült,  hogy reggel 10-ig még érvényes, így reggeli után gyorsan el tudtam robogni a Green Marketre. Ez egy őstermelői piac és a múltkor azt mondta egy fickó a Lincoln Parkban,  akivel szóba elegyedtem,  hogy feltétlenül nézzem meg. Nagyon hangulatos volt, zöldségek, gyümölcsök, mézek, lekvárok, sajtok, amik az ilyen piacon lenni szoktak, de volt néhány olyan termék is, amit még sosem láttam pl. a koreai dinnye, a lila karfiol, a sárga paradicsom, meg valami fura hosszúkás retek-féle. Minden gyönyörűen van elhelyezve, (ezt már a szupermarketekben is megfigyeltem) lehet, hogy itt meg se vennék az emberek a zöldséget-gyümölcsöt ha csak úgy össze lenne dobálva?  :-D

dsc_1222.JPG

dsc_1226.JPG

dsc_1218.JPG

Nem bírtam magammal és vettem egy fent látható lila zöldpaprikát, holnap a reggelihez meg is eszem. :-)

A piac után elmentem a Newberry könyvtár ingyenes túrájára,  nagyon érdekes volt! A srác aki tartotta nem ott dolgozik, csak egy önkéntes, de minden szavából látszott, hogy odavan az egészért, igazi könyv- és könyvtár mániás. Maga a könyvtár nagyon szép és tele van festményekkel,  meg régi könyvészeti eszközökkel, könyvkötő géppel stb. Az egyik falon lógott egy kép, amiről az egyik hölgy megkérdezte,  hogy kit ábrázol. Mondta a srác,  hogy Franz Liszt. Ettől olyan extázisba jöttem, hogy odarohantam lefotózni a hölgy meg döbbentem kérdezte, hogy én tudom, hogy ki az a Franz Liszt? :-) Elmeséltem neki, ennek örömére rögtön beszédbe is elegyedtünk.  Itt mindenki azonnal elegyedik,  olyan érdekes! Megtudtam,  hogy 25 mérföldre laknak innen és mindig csak átutaznak a városon, most viszont találtak egy szuper ajánlatot a Groupon-on (helyi kuponos oldal) és eljöttek a hétvégére. A lánya most érettségizett és irodalomprofessszor akar lenni. Mindent megtudtam. :-) Csak sajnos azt nem, hogy miért volt Liszt Ferencről egy festmény ebben a könyvtárban. :-)

A könyvtár után elsétáltam egy másik népszerű strandra,  az Oak Street Beach-re, ami hasonlóképpen szörnyű, mint a North Avenue Beach. :-)

dsc_1237.JPG

 A víz továbbra is "fagyos" nincs is sok dolga a vizimentőnek errefelé... :-)

 Ezt a cuki kis templomocskát még pár napja vettem észre a buszról, ma be is ugrottam megnézni. 

dsc_1257.JPG

Érdekes módon ahogy beléptem gigantikus székesegyházzá változott.  Lehet, hogy ez a sok hatalmas felhőkarcoló tönkre teszi a térérzékelésünket? :-)

dsc_1253.JPG

Ma végre lefotóztam a víztornyot is, bár már százszor elmentem mellette. Ez arról nevezetes, hogy kb. az egyetlen épület, ami épen maradt a nagy tűzvész után és itt lett gyűjtőhelye és találkozási pontja a túlélőknek. Azóta már többször le akarták bontani,  de a helyiek felháborodása mindig megmentette :-)

dsc_1260.JPG

Délután elmentem a hajótúrára, amit kb. két hete tervezek! Szenzációs volt! Többféle túra van, nekem egyértelműen az tetszett legjobban, ami a Chicago folyón és a Michigan-tavon is megtesz egy kisebb szakaszt.

dsc_0025.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr9212742524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása