Chicago-i kalandjaim

Chicago-i kalandjaim

Evés-ivás

2017. augusztus 04. - gonda_123

Sajnos továbbra is kész kínszenvedés a wifi itt, biztos hiány van informatikusokból, nincs aki létrehozzon egy rendes jól működő wifit. Kénytelen vagyok folyton kijárni valamelyik Dunkin Donuts-ba,  hogy internethez jussak!

És ha már szóba került a Dunkin donuts, gondoltam, hogy ideje egy bejegyzést szentelni a kajáknak :-)

Nagyjából sejtettem,  hogy nem lesoványodva fogok innen hazamenni. :-)

Francescánál van kaja, de elég korlátozott a választék, csak alapdolgok vannak. Rizs, krumpli, tészta, kenyér, lekvárok, tej, tojás. A tojást nem tudom milyen tyúkok hozhatják itt létre, mert gyönyörű szabályos hófehérek.  Nem is tudom lehet-e otthon ilyet kapni. 

dsc_0702.JPG

 A tojáshoz kapcsolódik az eddigi kedvenc termékem itt, ezt egy boltban fotóztam:

dsc_0747.JPG

Igen, ez kettő darab megpucolt keménytojás becsomagolva. Amcsik! :-)

Ha már a kényelemnél tartunk, sok amerikai filmben hallottam már a sajtos makaróniról, de őszintén szólva nem gondoltam, hogy egy ilyen étel, hogy tészta sajttal, dobozban kapható. Ilyen is van Francescánál a polcon, hát egyik este kipróbáltam.  A végeredmény nem túl bizalomgerjesztő, elismerem,  de meglepően finom volt.

dsc_0894.JPG

 A helyi nemzeti eledelek közül már említettem a Chicago style hotdogot, ami nem annyira jött be, ellentétben a másik helyi nevezetessséggel a Deep-dish pizzával. Ez inkább olyan mint egy pite,  egy magas "falú" pizzatészta mindenfélével töltve és a tetején is van egy tészta, meg paradicsomszósz, meg sajt. De belül is úszik a mozarellában. Azt olvastam, hogy a spenótos a helyi specialitás, úgyhogy olyat kértem. 

dsc_0897.JPG

Az 1940-es években találták ki ezt a fajta pizzát,  de persze hatalmas vita van arról, hogy melyik étterem is volt az első, aki kitalálta. 45 percig kell sülnie,  de megéri a várakozást, mert isteni!

Amennyi fánkot ettem eddig, akár már rendőr is lehetnék. :-D

Viszont Francesca mondta, hogy feltétlen kóstoljam meg a cronut-ot is, amiről már sokat olvastam.  El is rohantam a megadott helyre,  de épp nem volt cronutjuk,  volt viszont Red velvet cupcake, ami szintén régóta szerepel a kívánságlistámon. A gyönyörű vörös színét valószínűleg szimpla ételfestékkel érik el, de a tetején a krémmel együtt nagyon finom!

dsc_0888.JPG

Az ott egy fél literes palack mellette és nem, nem optikai csalódás, tényleg ennyivel nagyobb a cupcake, mint a palack! :-)

A kaja amúgy nagyjából annyiba kerül, mint nálunk, a pizza pl. borravalóval együtt 12 dollár volt,  egy fánk 70 cent, egy nagy csomag szeletelt bacon 5 dollár volt. 

 Még egy érdekesség a végére, a helyi Danone joghurt:

dsc_0748.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr2012719082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása