Chicago-i kalandjaim

Chicago-i kalandjaim

Változások

2017. augusztus 08. - gonda_123

Francescával ma elváltak az útjaink egymástól. Már a múlt héten be kellett vallanom magamnak, hogy ez fárasztóbb mint gondoltam. Mivel főleg fizikai munkákban kellett neki segíteni, takarítani, meg pakolni, nem egyszer bútorokat cipelni.

Ráadásul a múlt héten volt egy kis nézeteltérésünk. Megkért, hogy 9-re menjek oda a másik házhoz,  ahol az Airbnb vendég, egy brazil lány épp távozik és vegyem át a kulcsot. Oda is mentem, de sajnos a brazil lány letette a kulcsot a lakásban az asztalra és becsapta maga mögött az ajtót. Mivel Francesca azt mondta, hogy fél tíz körül ő is odajön,  nem aggódtam,  gondoltam majd bejutunk valahogy együtt a lakásba. Amikor végül 10 körül megérkezett, teljesen kiakadt,  hogy ő megmondta a brazil lánynak is meg nekem is, hogy nálam legyen a kulcs, nem érti mi történt. Én viccesnek találtam ezt a kis malőrt,  de ő teljesen szétesett.  Később ugyan elnézést kért, hogy azért akadt ki ennyire, mert nem szereti ha a dolgok nem az ő tervei szerint alakulnak, de ezután már valahogy barátságtalanabb lett. 

Úgy gondoltam,  hogy végül is belefér a költségvetésembe, hogy az utolsó néhány napot inkább egy hostelben töltsem, ezért foglaltam egyet a Booking-on és megmondtam neki, hogy elköltöznék. Teljesen megértő volt, végül úgy köszöntünk el, hogy a nyakamba borult és azt mondta,  hogy milyen jó, hogy találkozott valakivel Budapestről, maradjunk kapcsolatban és hívjam,  ha bármi gond van.

Így tehát mától áttettem a székhelyemet a Freehand hostelbe. Ez nagyon jó helyen van, a belváros szívében és a helyi viszonyokhoz képest olcsó volt,  38 dollár egy éjszaka. (érdekesség, hogy Milánóban kb 12 dollárnak megfelelő összeg volt egy éjszaka, igaz itt kevesebben vagyunk a szobában és reggeli is van az árban) 

A bejelentkezésre nagyon sokat kellett várni,  kb. du. 5 óra volt, mikor bejutottam, valószínűleg azért,  mert épp véget ért a Lollapalooza és sok volt a kijelentkező. (A Lollapalooza a Szigethez hasonló zenei fesztivál több színpaddal rengeteg fellépővel. Négy napig tart és nem olcsó mulatság,  majdnem 400 dollár egy jegy. Ennek ellenére hónapokkal ezelőtt elővételben elfogyott az összes)

A hostel kellemes, egy borzasztóan kicsi szobában vagyunk négyen, de saját fürdőszoba tartozik hozzá és az ágyak körül vannak függönyök, úgyhogy azért van privát szféra. Amikor meghallottam, hogy a 9. emeleten lesz a szobám,  akkor nagyon megörültem, hogy micsoda szuper kilátásom lesz.... és az is van egy parkolóházra... :-D

Egy icipici elkeseredés van bennem, hogy ez a Francesca-ügy nem vált be, de nem bánom, hogy az utolsó itt töltött napjaim teljesen szabadok, szóval annyira azért nem bánkódom. És ragyogóan érzem magam itt!

Így, hogy az egész napom szabad és holnap nem kell korán kelnem a munka miatt, belevethetem magam az éjszakába! :-) Jó, csak vicceltem. De ma sikerült kipipálnom néhány dolgot a látnivalók listájáról.

Voltam a Money Museum-ban, ahova már egy hete el akarok menni, csak sosem volt épp nyitva amikor arra jártam. Ez egy kis múzeumocska az egyik bankban. Ingyenes, de nem annyira ismert,  kevesen is voltak, pedig kár lett volna kihagyni, az egyik legszórakoztatóbb hely volt, ahol valaha jártam! Van benne egy rövid pénztörténeti kiállítás és tele van ilyen jópofaságokkal, mint pl. egy hatalmas kocka egymillió dollárnyi egydollárossal töltve,  meg egy csomó interaktív játék, ahol pl. meg kell keresni a hamis bankjegyeket, meg leellenőrizhetem, hogy a nálam lévő pénz igazi-e. 

dsc_1017.JPG

 A végén minden látogató kap egy fotót, amin egy egymilliót tartalmazó bőrönd mellett áll és egy kis zacskónyi forgalomból kivont és összeaprított pénzt. :-)

Ma végre megtaláltam a Miro's Chicago nevű szobrot is, amit egy hete keresek. Már többször voltam azon a téren, ahova az útikönyv küldött, de valahogy ez mindig elbújt,  pedig nem egy kis darab. 

 dsc_1026.JPG

A hivatalos neve amúgy The Sun, The Moon and One Star,  de szerintem inkább egy női alakhoz hasonlít villával. :-)

Rengeteg érdekes köztéri műalkotás van itt, ez például,  ha valaki nem ismerné fel...

dsc_1013.JPG

...egy flamingó. Az útikönyv szerint be kell feküdni alá és meg kell inni pár sört és akkor egyből felismerhető lesz. :-)

Az én személyes kedvencem a Monument with standing beast nevű szobor, amit a helyi köznyelvben átneveztek "Snoopy a turmixgépben"-re máris mutatom, hogy miért:

dsc_0829.JPG

Találó, nem? :-)  (bocsánat,  ez megint állókép)

Visszatérve a mai napomra az estét ismét a Millennium Parkban töltöttem, ahol egy Gaby Moreno nevű guatemalai énekesnő adott koncertet. Én speciel még sosem hallottam róla, pedig Grammy-díjas és itt kifejezetten nagy rajongótábora van. Tényleg jó volt, bár nekem még jobban tetszett az előzenekara, a mexikói Centavrvs névre hallgató együttes, akikről szintén sosem hallottam pedig szintén Grammy-díjas és szenzációs volt! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr4912726920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása